Gereserveerd en meteen een vraag

• Ada

Bedankt Margret. Jouw berichtje vond ik ook weer geruststellend. Wat fijn jullie reactie allemaal, ik kan soms zo lekker twijfelen. Het scheelde wel meer dan

€ 100,-. Op een pakket kilometers van 3500 zat al 50% korting en dat was met de C25 niet het geval. Daar kreeg je alleen de persoonlijke camperinventaris gratis. En daarop bovenop kwam nog vroegboekkorting.

Nou, genoeg reclame gemaakt. Groetjes, Ada

• v. Lunteren

Wij hebben in de loop van 33 jaar heel wat vergelijkingsmateriaal en op twee vergelijkbare tochten van 4436 en 4572 km. scheelde het ca. 300 liter.

Als je de extra leefruimte belangrijk vindt dan kun je inderdaad beter een MH-30 huren.

Als ik de reacties hierover zo lees, verbaast het me niet, dat de Nederlanders bij de meeste camperverhuurders bekend staan als “easy targets”. Bij Duitse klanten komen ze daar niet zo makkelijk mee weg.

• fraenziott

Ik weet niet of je verplicht bent een gratis upgrade te accepteren. Wat dat betreft waren wij waarschijnlijk inderdaad een easy target, want met 4 volwassenen leek ons een C30 achteraf gezien toch net iets comfortabeler. Dus ik heb geen ervaring, wat er gebeurd, als je zo een upgrade weigert.

We hebben wel eens een gratis upgrade van een gewone huurauto geweigerd, omdat men ons in plaats van de gereserveerde ‘intermediate’ eerst een onpraktische cabriolet met nul bagageruimte en toen we die weigerden een complete bus voor 6 personen wou aandraaien. We hadden toen het geluk, dat net op het juiste moment toch nog een auto van de gehuurde klasse beschikbaar kwam: hij rolde net de wasstraat uit. Geen idee, wat er anders was gebeurd.

Het probleem bij zowel auto als camperverhuurders is inderdaad, dat ze meestal meer auto's van een bepaald type verhuren dan ze op voorraad hebben. Het feit dat er nu een aanbieding is op de C30, die goedkoper uitpakt dan de C25, wijst er al op, dat er gewoon nog veel meer campers van het type C30 beschikbaar zijn dan van het type C25. Anders bieden ze het grotere model echt niet goedkoper aan.

Groetjes,

Franziska

• Trix

Hoi Margret,

Jij zegt dat in de C22 en in de C25 dezelfde motoren zitten maar dat is in ieder geval bij de campers van Fraserway niet waar. Afgelopen mei hebben vrienden van ons bij Fraserway een C22 gehuurd en wij een C25. In onze auto zat een zwaardere motor. Hoe het bij andere verhuurmaatschappijen zit weet ik niet. Misschien is daar geen verschil, dat zou kunnen. Onze auto verbruikte ook meer benzine dan de C22. Kan me voorstellen dat de C30 nog meer verbruikt maar daar heb je dan wel meer leefruimte voor. Verschil moet er zijn.

Groetjes, Trix

• margret

Hoi trix.

wij hebben nooit bij fraserway gehuurd dus kunnen ook niets van die motorhome's zeggen. Wel bij Canadream en Cruise Canada gehuurd en daar zagen we dat de inhoud van de motoren van de c22 en de c25 hetzelfde was. De eerste keer 8 jaar geleden gehuurd en laatste keer vorig jaar. Kan me niet herinneren wat precies de pk waren, was ik eerlijk gezegd ook niet zo in geïnteresseerd, het viel ons gewoon op. En ach, het kon ons ook niet zoveel schelen, we hebben altijd een fantastische tijd in canada. groet Margret

• Maria

wij ( 2 pers.) gaan met een simpel 19 ft dinky toi campertje door oost Canda rijden, pl.m 3000 km in 21 dagen .wij leven graag buiten, parkeren graag gemakkelijk,rijden graag ontspannen met een 5, 7 m1 voertuig dan een bus uitvoering, brandstof en huur verschil is groot. Iedereen zijn eigen keus :) (*_*)

• marjolein

Hoi Ada,

Graag gedaan hoor, was voor mij weer ff een mooie gelegenheid om mijn vakantie opnieuw te beleven. ;-) Wij hadden met de Tidal Bore (Boring Tide of total bore, volgens de lokalen ;-) ) net de pech dat het net op zijn laagst was. Hadden het daardoor bijna gemist.

Heel veel succes met het plannen van je vakantie!!!

Groetjes, Marjolein