daar kan ik best mee leven hoor, Ada!
groet
Ruud
Dan krijg je zeer waarschijnlijk een “downgrade”.
Het blijft natuurlijk gewoon een verkooppraatje, die upgrade. Het gebeurt doorgaans alleen met de meest populaire types motorhome, de MH-24 en/of MH25. Het is een beetje te vergelijken met vliegtuigmaatschappijen, die teveel tickets verkoopt in de veronderstelling, dat er altijd wel wat passagiers niet op komen dagen.
Men heeft niet de gereserveerde camper voor je klaar staan, doordat de planning, om wat reden dan ook, in de war is geraakt en dan verkoopt men je een “upgrade”.
Upgrade betekent dus eigenlijk niets meer dan: Hey, this is it. Take it or leave it.
De camperverhuurders weten natuurlijk ook wel, dat 99% van de toeristen het er echt niet op aan laat komen en accepteert wat er wordt aangeboden. Zelf hoor ik bij de 1%, die daar niet mee accoord gaat. Ik ben van mening, dat als je acht, tien, soms twaalf maanden van te voren reserveert(èn, niet te vergeten, aanbetaald), dat men dan moet leveren wat is afgesproken.
Vraag, als het je ooit gebeurt, minstens een benzine-vergoeding als compensatie.
Het verschil in verbruik tussen een MH-25 en een MH-30 lijkt op het eerste gezicht niet zo groot, maar als je het doorrekent op een totale rondreis van pakweg 3500-4000 kilometer is dat toch vrij aanzienlijk.
Hallo Franziska,
Wat leuk dat je genoten hebt van onze reisverhalen. Ik vond het ook zo leuk om te doen en je hebt meteen een reisdagboek en kunt het altijd weer terughalen. Ja, ik ben wel van plan om weer een reisverslag te maken en hopelijk heb jij er iets aan als jullie die kant op gaan.
Dat vrijstaande bed sprak mij ook meteen aan, wel jammer dat hij meer slurpt, maar ja, dat is een logisch gevolg van onze keuze. En die bank staat mij ook wel aan. De hele avond aan de eethoek zitten is nu ook niet echt comfortabel. Wij hebben wel zitten hannesen met kussens om een beetje lekker te zitten. Ik zal zeker je site gaan bekijken, bedankt voor de link. Altijd leuk om de verhalen van een ander te lezen. Bedankt voor je wensen.
Groetjes, Ada
Hallo Marjolein, ook jij bedankt voor je reactie.
Ja, we vliegen op Halifax en we vliegen met Icelandair. We vliegen nl. via IJsland en maken daar een stopover van een paar dagen. We zullen daar dan een auto huren en wat rondtoeren. We ontlopen er Londen mee en knippen de reis min of meer in twee. Lekker vooruitzicht. En ja, er zitten transfers bij onze boeking, we hebben weer voor Cruise Canada gekozen, deze is ons steeds goed bevallen. Heel erg bedankt voor de tips. Ik zal ze bij mijn verzameling voor Nova Scotia zetten, als ik dan straks de reis ga plannen ga ik alle tips op een rijtje zetten en er een logisch geheel van maken. Ik verheug mij nu al.
Ik zal zeker nog wel een keertje terugkomen met vragen, bedankt vast.
Groetjes, Ada
Het meer slurpen van een C30 t.o.v. C25 valt nog wel mee. Zelfs in het ergste geval zeg 1 op de 3,5 km bij de C30 en 1 op de 4 km bij de C25 is het verscil bij 3500 km nog maar 125 liter. Omgerekent komt dit uit op € 110,-
Zoals al gezegd: in het ergste geval. In werkelijkheid is het verschil minder. Dus is het zeker de meerprijs waard voor de extra leefruimte.
Groetjes Cor
Beste Ada,
Wij zijn in september 2006 (o.a.) naar Nova Scotia & Cape Breton geweest.
De camper was weliswaar niet zo groot MH-22 maar ook met een C-30 voorzie ik geen problemen aldaar.
Je kunt eventueel voor wat info op onze site kijken: http://flufunited.punt.nl/
Dit jaar gaan we in september naar West-Canada, 4 weken rondtoeren in een C-30.
Kijk al erg uit naar o.a. de Sunshine coast.
Onze site voor deze trip www.turbojjj.nl is al on-line maar uiteraard nog in aanbouw.
Veel plezier in Oost-Canada.
Groetjes
Frank (& Lidwine)
Nou Cor, dat vind ik toch fijn om te horen. Jij neemt mijn laatste twijfel weg. Weet je, zoals ik al schreef hebben wij gekozen voor de C30 vanwege de leuke korting en scherpere aanbieding dan de C25, maar als hij zoveel meer slurpt dan had ik net zo goed de C25 kunnen nemen met minder korting, dacht ik. De meerprijs is alleen de benzine, want hij kwam goedkoper uit dan de C25. En die leefruimte is mooi meegenomen.
Bedankt dat je even voor mij gerekend hebt. Groetjes, Ada
Hoi Cor,
ben het met je eens over de motorhome's 25 en 30. Zelf huren we altijd een c25, maar volgende keer waarschijnlijk een c30. De vroegboekkorting voor km pakketten zijn allemaal voor de c30 (scheelt toch snel minimaal 100 euro)
Verder zit er in de c25 eigenlijk een te lichte motor voor dit soort motorhome, (zelfde als de 22) hij moet er dus echt aan trekken in de bergen. De 30 heeft een zwaardere motor en zal er minder aan hoeven te trekken (scheelt toch ook benzine dacht ik) Al met al, zou het best eens kunnen zijn dat de 30 goedkoper is, maar ja, ik ben maar een vrouw, en kan het mis hebben natuurlijk.
Verder MOET je de up grade nemen, staat in de voorwaarden van elk verhuurstation. En verschil terugkrijgen in benzine? Nee hoor, staat ook in de voorwaarden. Maar goed, misschien ben ik te makkelijk in dat soort dingen.
Een fijne vakantie Ada, groet Margret
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?