Vertrek met KLM vanaf Antwerpen Centraal

  • Katleen

    Bij vertrek wordt er zeer sterk gecontroleerd. Of je effectief ook in Antwerpen moet opstappen weet ik niet, maar je ticket moet zeker afgestempeld zijn door de conducteur.

    Bij terugkeer kan je je bagage van de band halen op Schiphol en heb je verder geen verplichtingen. Dus dan kan je recht naar huis vertrekken

  • mp55

    Bedankt voor de info. De moeite waard voor ons om toch via Antwerpen te gaan.

    Dat is voor ons 2 bijna 400 euro goedkoper!

    Mijn man heeft een voordeelurenkaart en is 62 dus hij kan met een vrij reizen kaartje tot de Belgische grens en ik betaal maar 40%

  • Peter W

    >Antwerpen Centraal met de trein naar Schiphol om dan door te vliegen..

    In 2010 vertrokken wij na een sociaal evenement in Antwerpen naar Boston dus het leek slim om dit KLM ticket vanaf Antwerpen te kopen. Dat doen we niet meer want:

    -Internet CheckIn kan niet voor dit ticket

    -Het NMBS loket in Antwerpen duurde dik 30 minuten en werd bemensd door 3 overspannen medewerkers. Wij stonden niet op de KLM lijst maar a.d.h. van het eTicket gaven ze heen- en terug-reis tickets voor de Thalys. Vlgms KLM eTicket moest je het Thalys: Schiphol > Antwerpen ticket op Schiphol bij de NS afhalen.

    -Die terugreis was van geen waarde. Wij zouden 08:10 aankomen en de Thalys > Antwerpen was geboekt voor 14:28

    -Als je onderweg (Antwerpen) in de Thalys stapt, moet je de bagage op schoot nemen. Het kofferrek ligt overvol.

    -Inchecken op Schiphol lukt niet aan de SelfService automaat dus moet je via een afhandelings-employee naar een speciale balierij (waar ze je gestempelde treinticket zouden vragen. Is niet gebeurd)

    -Daar werden we fluks op de waitinglist gezet want de kist was overboekt (daarom doe je de internet CheckIn)

    -Onze gereserveerde stoelen (90 dagen tevoren) waren dus aan een ander vergeven

    -Op de terugreis kon je dus ook geen internet CheckIn doen en moest je ook op het vliegveld naar de bemensde balie (lange rij) waar ook weer de gereserveerde stoelen vergeven waren.

    -Kist kwam vroeg op Schiphol aan en we kochten maar een ticket op de Benelux trein naar huis want 6 uur wachten op de gratis Thalys vonden we een NoNo. We konden niks wijzigen van de Thalys kaartjes want onze naam stond er niet op (maar “klant”).

    In het kort: Ja korting maar nooit meer.

  • sybille

    Toch nog even vermelden dat je op de Thalys “2 minuten” de tijd hebt om uit te stappen. Wij waren met 5, 5 valiezen en 5 handbagage. Alleen onze oudste zoon stond reeds op het perron, de rest stond nog in de Thalys, deurtje dicht en weg waren we !!! We hebben toen maar aan de noodrem getrokken. De conductrice was natuurlijk niet tevreden, gelukkig kregen we geen boete. Behalve deze moeilijke start is alles in Canada super verlopen. Dus bagage dichtbij je houden en je klaar stellen aan de deur als de thalys stopt !

  • mp55

    Per toeval ontdekte ik dat als je bij de klm site als land Belgie invult en daar een ticket boekt er geen reserveringskosten zijn, dus is de reis nog eens 20 euros goedkoper! Een vreemde situatie toch! En ik ga dus via Klm België boeken!

  • Cees A

    Bij klm.be zijn boekingskosten inderdaad inbegrepen in de ticketprijs.

    Dan zou je dus denken dat de inclusief-ticketprijs via klm.be iets duurder is dan de exclusiefprijs via klm.nl.

    Dat is ook ………… Soms …………. Maar niet altijd

    Ik heb n.a.v. de opmerking van mp55 eens even zitten vergelijken. 2 vensters naast elkaar geopend. 1 met klm.nl en 1 met klm.be.

    Beide geven totaal verschillende prijzen op dezelfde vluchten.

    Ik heb verschillende datums en aankomstplaatsen in de VS vergeleken. ( bij beide sites vertrek vanuit Amsterdam ingevuld )

    Soms is klm.be iets duurder, maar vaak ook goedkoper.

    Ik kwam verschillen tegen van 70 euro per persoon !! Let wel, dezelfde vlucht, dezelfde datum.

    Ik wist al eerder dat de vliegticketwereld ondoorzichtig was, maar dit is wel heel vreemd.

  • Peter W

    >Ik wist al eerder dat de vliegticketwereld ondoorzichtig was, maar dit is wel heel vreemd.

    De prijs van een goed, is “what the market can bear”. (Wat de gek er voor geeft) leer je in je 1e college Economie. En dat zie je ook bij vliegtickets. Het is geen gesubsidieerd Openbaar Vervoer!

    Een brief van Schuddebeurs naar Zierikzee (5km) kost dezelfde postzegel als een brief van Sluis naar Hollum (dik 400km). Hebben jullie dit ook al aan de kaak gesteld?

  • Cees A

    Peter W schreef: >>>De prijs van een goed, is “what the market can bear”. <<<

    Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat het vreemd is dat hetzelfde product, van hetzelfde bedrijf, op hetzelfde moment op 2 verschillende boekingssites wordt aangeboden met een redelijk groot prijsverschil. ( tot 70 euro )

    Peter W is misschien in de gelukkige omstandigheid dat hij niet op 70 euro hoeft te kijken.

    Maar als je als gezin van 4 personen hetzelfde product kunt kopen en 280 euro kunt verdienen (minder uitgeven) alleen maar door even naar een andere boekingssite van hetzelfde bedrijf te gaan denk ik dat de meeste dat toch even doen.

  • Jacques

    klm.be is geregistreerd door de Belgische vestiging van KLM en heeft te maken met de Belgische regelgeving ten aanzien van verkoop. Het is dus niet echt hetzelfde bedrijf.

  • mp55

    Gecheckt met KLM : bij vertrek uit Antwerpen kan je NIET online inchecken dus dat wordt ,in de rij gaan staan!