Vertrek met KLM vanaf Antwerpen Centraal

  • Stef

    @Maria

    Je kan deze vraag misschien even lanceren op http://belgie.startpagina.nl/prikbord

  • christiene

    hallo allemaal

    Ik begrijp het niet helemaal geloof ik… ga je nu met al je bagage vanuit Nederland naar Belgie om vervolgens terug te komen in Nederland per trein!! om op Schiphol het vliegtuig te nemen naar Canada????????? Moet je wel een dag extra vakantie nemen en wat kost dat dan wel niet qua geld en tijd!!! maar ja, ieder zijn meug

    Christiene

  • Katleen

    Voor de Belgen op dit forum is dit wel intressant en misschien is het voor de mensen uit Nederland ook mogelijk om het omgekeerde te doen (dus met de trein naar Zaventem en dan doorvliegen).

    Wij vertrekken dit jaar trouwens vanuit Antwerpen (met de Thalys) naar Parijs (Charles de Gaules) om dan door te vliegen naar Montreal.

    Als dit in België kan, moet dit vanuit Nederland volges mij ook wel kunnen.

  • Jet

    Wat geld betreft zou deze route juist een besparing opleveren !

    En wat tijd betreft zal het voor mensen uit het zuiden van het land of uit Belgie waarschijnlijk niet zo'n omweg zijn.

  • Yves

    Bedankt voor jullie reactie mensen, maar… ik zag geen reacties op de vraag ‘wat als de treinen staken’ :-)

    Stel dat ze dus staken en je gaat met de auto naar Schiphol, dan hebben ze daar toch wel begrip voor??

  • Katleen

    Ik vond het antwoord van Jet anders wel duidelijk.

    Wie beter dan KLM kan je hierover uitsluitsel geven?

  • Jet

    Inderdaad, en ik antwoordde nog wel zo snel………..

  • yves

    ok bedankt :-)

  • gerrit

    Ceesc Schreef:

    ——————————————————-

    > Hi,

    >

    > Vliegen vanaf Antwerpen?

    > Moet ik echt met de trein van Antwerpen naar

    > Schiphol?

    > Ik heb twee intercontinetale vluchten geboekt

    > vanaf Antwerpen (Centraal station) ipv direct va

    > Schiphol. (565 euro voordeel!).

    > Nu woon ik op fiets afstand van schiphol maar

    > vanwege de aantrekkelijk tarief voor deze optie

    > gekozen.

    > Natuurlijk kan ik 'sochtens eerst even vanaf

    > schiphol met de Thalyse naar Antwerpen en met de

    > boemeltrein terug. kost me 3,5 h en 50 EUR

    > Nu kan ik natuurlijk online in checken en heb ik

    > instapkaarten voor de vlucht. KLM zegt het in de

    > systemen te kunnen zien….ik geloof dat niet. Dan

    > zou er een real time koppeling tussen

    > antwerpenstation en schiphol zijn?

    >

    > Wie heeft ervaring mee en wat zijn de risico's.

    > Het gaat mij er om zijn er checks?

    >

    > P.s op de terug weg vergeet ik iig in de trein

    > naar Antwerpen te stappen.

    >

    > Cees

    heb je het nu geprobeert en wat was je ervaring, ik zit namelijk met hetzelfde dillema :)

  • KatleenS

    Gerrit,

    Gekopieerd uit mijn posting van 4/11/11

    Op Schiphol zelf werd bij het inchecken ons treinticket gevraagd en er werd nagekeken of dit weldegelijk afgestempeld was. Er werd dat naar een centraal nummer gebeld om te zeggen dat onze vliegtuigplaatsen vrijgegeven mochten worden omdat we weldegelijk met de trein waren gekomen.

    Toen we informeerden naar deze strenge controle, vertelde de dame achter de bali ons dat er in het verleden teveel misbruik werd gemaakt van deze ‘goedkopere’ tickets.

    Dus als je met de trein vertrekt, zorg dan zeker dat je ticket is afgestempeld door de conducteur. Er wordt hier ZEER streng op gecontroleerd!

    Mocht het bij iemand anders gelukt zijn, zou ik het er zelf toch maar niet op wagen als ik jou was!