Vertrek met KLM vanaf Antwerpen Centraal

  • Kees

    Hallo,

    Op dit, en andere, forums heb ik al regelmatig gelezen over vertrek met KLM vanaf Antwerpen Centraal. Omdat ik in Zeeland woon is dit voor mij misschien ook een (goedkope) optie. Heeft iemand hier ervaring mee?? Ik heb wel eens ergens gelezen dat het nogal een gedoe is in Antwerpen. Klopt dat?? Ik heb vandaag op de site van de KLM één en ander ingevuld en het lijkt inderdaad stukken goedkoper dan rechtstreeks vertrek vanaf Amsterdam (naar Toronto/Montreal). Raar is alleen dat een paar uur later de website bij dezelfde gegevens een fout melding geeft. Heb gelukkig de eerste keer wel een print screen gemaakt. Heb wel eens gelezen dat dit mogelijk wat te maken heeft met cookies en dat je daardoor bepaalde “aanbiedingen” maar 1 keer ziet.

    Groetjes, Kees

  • Kees

    Hoi Kees,

    Of het vanaf Antwerpen Centraal speciefiek goedkoper is weet ik niet maar algemeen is bekend dat vliegen vanaf het buitenland via A'dam over het algemeen goedkoper is.

    Zo zijn wij dit jaar vanuit Heinkenszand(jawel, ook Zeeuws!) naar Dusseldorf gereden. Vandaar vlogen we met KLM via A'dam naar Kaapstad. Het is een uurtje langer rijden en je bent wat langer onderweg maar het scheelde ons al bij al zo'n €1200,- voor 4 personen met dezelfde vlucht rechtstreeks van A'dam.

    Het is dus zeker de moeite waard om eens goed te zoeken naar de mogelijkheden.

    Succes!!

  • Kees

    Hoi Toon,

    Wat een toeval, ik woon ook in Heinkenszand. Wat is de wereld toch klein. Ik zal je website's eens gaan bekijken, maar ik heb al “bekende” plaatjes gezien. Vorig jaar ben ik ook in West-Canada geweest, de eerste 2 weken in de Rockies en op Vancouver Island en daarna nog 2 weken in Ontario. Helaas was het weer een beetje slecht, veel regen (eind augustus/begin september). Afgelopen jaar ben ik vanaf half mei een week of 4 in Oost-Canada geweest (Nova Scotia, PEI, New Brunswick, Quebec en Ontario. Voor volgend jaar ben ik ook alweer aan het plannen, vandaar mijn vraag over vertrek vanaf Antwerpen, lijkt me vanaf hier net zo makkelijk en als het dan ook nog goedkoper is, wij zijn tenslotte Zeeuwen…

    Groetjes, Kees

  • Cor 1

    Hoi Kees,

    ik had al eerder vermeld met de mogelijkheid om vanaf Antwerpen met de trein naar Schiphol te gaan en dat scheelt ongeveer € 150,- per persoon op een retourtje naar Canada, met de KLM dan (€ 485,- p.p naar Toronto in juni/juli). Ik heb geen ervaring met hoe het gaat in Antwerpen daarom heb ik met de KLM gebeld (020-4747747).

    Bij een boeking vanaf Antwerpen krijg je een e-ticket voor de trein en vliegtuig, hiermee haal je in Antwerpen je treinticket en gestempeld lever je die in aan de balie op Schiphol met je e-ticket voor je instapkaart. Mocht je van die mogelijk gebruik willen maken bel je alle zekerheid maar even met de KLM.

    Groetjes geen Zeeuws meisje maar een op de centenzittende Brabander.

    Cor

  • jet

    Geen ervaring, maar wat ik weet is dat je daadwerkelijk in Antwerpen de reis moet beginnen. Denk dus niet “dat is met de trein, dat merkt niemand als ik Antwerpen - Schiphol oversla en gewoon op Schiphol met de reis begin”. Die vlieger gaat niet op. Je moet dus wel wat moeite doen om goedkoper uit te zijn, maar vanuit het zuiden van het land zou dat best heel goed kunnen lonen.

  • gast

    Maar terug zal niemand je dwingen om de trein in te stappen, hier ontbreekt de controle.(:P)

  • Kees

    Hoi kees,

    Dat is idd nog eens een toeval. Wie weet lopen we el;kaar nog eens tegen het lijf bij emte :)

    Ik ben wel benieuwd hoe je nu gaat reizen en of dat idd scheelt. Hou ons hier op de hoogte!!

  • Ceesc

    Hi,

    Vliegen vanaf Antwerpen?

    Moet ik echt met de trein van Antwerpen naar Schiphol?

    Ik heb twee intercontinetale vluchten geboekt vanaf Antwerpen (Centraal station) ipv direct va Schiphol. (565 euro voordeel!).

    Nu woon ik op fiets afstand van schiphol maar vanwege de aantrekkelijk tarief voor deze optie gekozen.

    Natuurlijk kan ik 'sochtens eerst even vanaf schiphol met de Thalyse naar Antwerpen en met de boemeltrein terug. kost me 3,5 h en 50 EUR

    Nu kan ik natuurlijk online in checken en heb ik instapkaarten voor de vlucht. KLM zegt het in de systemen te kunnen zien….ik geloof dat niet. Dan zou er een real time koppeling tussen antwerpenstation en schiphol zijn?

    Wie heeft ervaring mee en wat zijn de risico's.

    Het gaat mij er om zijn er checks?

    P.s op de terug weg vergeet ik iig in de trein naar Antwerpen te stappen.

    Cees

  • Katleen

    Wij zijn dit jaar vertrokken vanuit Antwerpen Centraal met de trein naar Schiphol om dan door te vliegen naar Canada.

    Onze treintickets werden voor ons opgehaal door het reisbureau, maar als je dit zelf zou moeten doen, heb je in de grote vertrekhal een balie speciaal voor internationale reizen. Daar zal je wel terecht kunnen. Het kan er wel druk zijn, dus zorg dat je op tijd bent.

    Op Schiphol zelf werd bij het inchecken ons treinticket gevraagd en er werd nagekeken of dit weldegelijk afgestempeld was. Er werd dat naar een centraal nummer gebeld om te zeggen dat onze vliegtuigplaatsen vrijgegeven mochten worden omdat we weldegelijk met de trein waren gekomen.

    Toen we informeerden naar deze strenge controle, vertelde de dame achter de bali ons dat er in het verleden teveel misbruik werd gemaakt van deze ‘goedkopere’ tickets.

    Dus als je met de trein vertrekt, zorg dan zeker dat je ticket is afgestempeld door de conducteur. Er wordt hier ZEER streng op gecontroleerd!

  • mp55

    Ik ontdekte net de goedkoope reis van Antwerpen iMontreal en ben bij het reisbureau langsgeweest.

    Wij wonen in Leiden en ik dacht misschien kunnen we daar dan instappen. Maar volgens het reisbureau

    is het inderdaad zo dat je echt in Antwerpen moet nstappen maar ik ben vergeten te vragen naar de terugreis.

    Ik neem aan dat je je koffer op Schiphol van de band haalt en dan kan je de treinreis “vergeten” of in ons

    geval de trein nemen en in Leiden uitstappen. Scheelt toch weer!