5th-Wheel

• Arnold

Nu Maria,

Ik weet het niet,maar als je al een paar keer naar Canada bent geweest en niet weet wat een 5th-weel is ?????? Er rijden er daar weet niet hoeveel.

Het lijkt mij waanzinnig om met zo een ding rond te toeren. Je hebt alles wat een camper ook heeft, zet het neer en kan heerlijk met het trekkend voertuig alles bekijken. Je kan nog eens links of rechts afslaan en ergens komen waar je anders niet komt.

• Marina

Hoi Gabriel,

Wij hebben geboekt. Vier weken een 5th-Wheel 31 ft, met een Dodge truck ervoor.

Wij hebben dit gedaan bij Travelland, Langley ( Vancouver).

Ik las nu pas van de vervelende ervaring die Claske had opgedaan maar wij houden toch een beetje van een goed familie bedrijf.

Vandaar dat wij toch voor Travelland hebben gekozen. Vliegen naar vancouver en gaan daar ook weer retour.

Onze ervaringen met dit bedrijf zijn super goed.

Wij hebben 5000 km erbij gekocht voor 4 weken dus dat lijkt ons genoeg.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel,

groetjes marina

• Gabriel

Hallo Marina,

vragen heb ik niet,ben alleen hartstikke jaloers dat jullie volgend jaar lekker op pad gaan zoals wij vorig jaar gedaan hebben.!

Heb op de site van Travelland even de combinatie bekeken en moet zeggen dat deze er zeer netjes uitziet.

Als jullie dezelde Dodge Ram 3500 krijgen,zoals wij bij Alldrive gehad hebben,zal je man genieten van het rijden hiermee.

Let wel op dat je man het remsysteem van de 5th.wheel goed uitgelegd krijgt want dat werkt niet hetzelfde als hier in Europa.

De remmen worden electronisch aangestuurd maar dit moet je soms zelf handmatig bijstellen als je de 5th.wheel harder of zachter wil laten remmen.

Alvast veel plezier toegewenst en houd ons op de hoogte.!

Gabriel.

• Maria

Arnold Schreef:

——————————————————-

> Nu Maria,

>

> Ik weet het niet,maar als je al een paar keer naar

> Canada bent geweest en niet weet wat een 5th-weel

> is ??????

Er rijden er daar weet niet hoeveel.

Voor alle duidelijkheid ????????? zijn overbodig en zeker niet aardig, wij hebben op onze reizen met een Truckcamper geen 5th-wheel gezien cq het is ons niet opgevallen tijdens de tochten in West en Oost Canada in 2008/2009, in 2010 tijdens de OS winterspelen hebben evenmin zo,n camper gezien, of er zoveel rijden vraag ik me af ????????.

• arnold

Hoi Maria,

Nu dat je ze niet gezien zou hebben betwijfel ik of je weet niet hoe zo een 5fh-wheel er uitziet,maar dat maakt niet uit, je kan niet alles weten want 40 % van de campers die rond rijden zijn 5fh-wheel,s, Dus als je weer gaat kijk eens om je heen en dan zal je ze zeker zien.

Arnold

• marina

Hoi Gabriel,

Wij gaan jullie op de hoogte houden, gaan ons nu een beetje op de route richten.

Namens mijn man dank voor je zeer bruikbare tip.

Hij was op de hoogte van het electronische remsysteem maar hij wist niet dat je deze handmatig kon instellen.

Nogmaals hij was heel blij met je opmerking hierover, en verder ziet hij er al naar uit om met deze combinatie te rijden.

Mochten er van onze kant nog vragen, opmerkingen zijn omtrent deze combinatie dan laten wij het weten.

Groetjes Marina

• Maria

Ls,

Dat ik niet wist wat een 5th-wheel was, heb ik eerder aangegeven, inderdaad kun je niet alles weten, bij onze volgende reis naar Nova Scotia zal ik er beter opletten, wij huren evengoed een TCa truckcamper, jij weet wat dat is en hoeveel er rondrijden :) lolX(

• arnold

Hoi Maria,

Als je maar wel op het andere verkeer blijft letten.

maar je zal zien dat er veel van rond rijden

Arnold

• Pim

Hallo Marina,

In september hebben wij de grootste 5th-Wheel van Travelland gehuurd. Deze was niet via een Nederlandse vertegenwoordiging te boeken, dus maar zelf bij Travelland geboekt. Ik had heel wat prijzen van diverse campers vergeleken, maar alleen bij Alldrive en Travelland kon ik een 5th-Wheel huren. Er schijnen wat problemen met Alldrive te zijn en daarom maar voor Travelland gekozen. Bij Travelland hebben wij geen enkel probleem gehad. Een kapotte stekker en wat kapotte borden hoefden wij niet te vergoeden.

Wij hadden geen camping gereserveerd, en dit bleek ook niet echt nodig (sommige heel toeristische campings zitten wel vol in het hoogseizoen). Het rijden met een 5th-Wheel blijkt mee te vallen. Hij is heel stabiel en 100km/uur is geen probleem. Op de meeste campings moet je wel met de 5th-Wheel achteruit je plekje op rijden. Een enkele camping heeft “pull through sites”, zodat je niet achteruit hoeft. Met het veer naar Vancouver Island was ook goed te doen.

Groeten,

Pim.

• Marina

Hoi Pim,

Wat een leuke reactie, vind het geweldig dat jij ook een van de weinigen bent die met de 5th-Wheel weg is geweest.

Veel Canadezen gaan er mee weg maar je hoort weinig toeristen die het aandurven om met z'on combinatie te gaan rijden.

Wij hebben een 31 ft gehuurd hoeveel feet was die van jullie. En volgens de boeking zit er een generator is dat zo?

Omdat een generator benzine nodig heeft. En in een camper gebruikt hij benzine uit de tank. Het kan natuurlijk zijn dat deze generator een klein apart tankje heeft.

Daar ben ik erg benieuwd naar en hoor het graag.

Eerder werd mij al gezegd dat je wel meer kilometers gaat rijden was dat bij jullie ook het geval. Zijn jullie nu langer op een plek blijven staan? O ja en de auto was deze handgeschakeld?

Ook dat staat op de boeking en zag dat ook in de nieuwe brochure staan van Travelhome. Vindt het fijn als het een automaat is maar maakt ook niet uit als het inderdaad een handgeschakelde auto is.

Wij rijden beide heel makkelijk in allebei.

Wat een vragen hé.

Maar kijk uit naar je reactie.

Dank alvast en groetjes Marina