5th-Wheel

• klaas

Als je een truck met 5th wheel huurd is de truck een diesel met automaat, je ziet hier heel weinig schakel bakken.

Ik neem aan dat de generator (als die er bij de huur in zit) gewoon een losse generator is die je dan gewoon buiten zet, weg van je camper, die zijn heel ligt een heel rustig, er zit een ingebouwde tank aan die dingen.

Wij zelf hebben ook een 5th wheel en het rijd super fijn. alleen de truck slurpt wel erg veel , maar ja er zit een 6L benziene motor in dus wat wil je dan ook he?

• Marina

Hoi Klaas,

Geweldig dat jullie zelf een 5th-Wheel hebben. Maak daaruit op dat jij in het fantastisch land Canada woont.

Heerlijk. En de generator zit inderdaad bij de huur in, wij gaan er dan vanuit dat het een losse zal zijn zoals jij al noemde.

En wat betreft het benzine gebruik, afgelopen vakantie (2010) hebben wij 4 weken met een 29Ft class A gereden, je weet wel zo'n touringcar bus.

Was geweldig maar reed 1:3,5 km. Wij hadden toen ook apart een begrooting voor de benzine gemaakt en dat doen wij dit jaar weer. En of het een diesel is?? wij wachten af.

Groetjes Marina

• Pim

Hallo Marina,

Wij hadden inderdaad de 31ft 5th-wheel. De lengte van de truck met 5th-wheel komt dan uit op 15 meter. Een generator was niet bij de prijs inbegrepen. De vele campings van de provinciale parken hebben vaak geen elektriciteit en dan kan een generator best handig zijn. De accu in de 5th-wheel bleek het ongeveer 2 dagen uit te houden. Hij laadt zich weer op tijdens het rijden of als je elektriciteit aansluit.

De Dodge RAM VAN pick-up truck verbruikte iets van 1 op 5 met de 5th-wheel en 1 op 10 zonder. Diesel dus, en automaat. Vier volwassenen en een kind hebben veel ruimte in deze Dodge. Bij Travelland demonstreren ze je hoe je de 5th-wheel moet los- en aan-koppelen. Als je dat zelf een paar keer gedaan hebt dan gaat dat eigenlijk heel makkelijk, maar de eerste keer waren we wel even aan het klungelen. Wij hebben erg veel gereden, ongeveer 5000km. We hadden een aantal km pakketten van te voren gekocht, en achteraf nog wat extra betaald. Achteraf betalen is maar iets duurder. Dus ja, je komt op een camping, koppelt de auto los en dan rij je natuurlijk behoorlijk veel met die auto, en het is ook nog eens een super comfortabele auto.

Groeten,

Pim.

• Marina

Hoi Pim,

Dank voor je reactie. Wij huren apart een generator en zullen goed opletten tijdens de instructie. Fijn te horen dat de truck zonder 1:10 rijdt. Scheelt toch :)

Ben benieuwd of wij ook een dieselmotor krijgen. Is best bijzonder toch, mijn man zei al dat deze steeds vaker voorkomen bij de nieuwe auto's en als ik mij niet vergis was hebben wij afgelopen gezien dat zelfs de diesel goedkoper was dan benezine maar daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.

Voorlopig gaan wij nog van de voorpret genieten en duurt het nog even.

Maar als wij geweest zijn laat ik middels dit forum zeker weten hoe wij het ervaren hebben.

Groetjes Marina

• Gabriel

Hallo Marina,

ben benieuwd wanneer jullie gaan en welke route jullie gaan volgen.

Groetjes,

Gabriel.

• Marina

Hoi Gabriel,

Zijn nu 2 dagen onderweg, verblijven in Whistler. Geweldig wat een ervarin om met zón combinatie te rijden en in te verblijven. Toch anders als met een camper.

Gaan morgen hier nog wat bezichtingen doen en besluiten dan welke kant op gaan in ieder geval naar boven. Maar ik hou je op de hoogte.

Groetjes Marina

• Gabriel

Te gek om te lezen dat jullie nu onderweg zijn.!

Welke type pick-up hebben jullie nu gekregen?

Voor mij was het rijden met deze combinatie echt genieten,

en met de losse pick-up trouwens ook.!

Groetjes,

Gabriel.

• Marina

Je wilt het niet geloven maar een splinternieuwe Dodge Ram 3,5 liter V8, turbo diesel, heavy Durty. Genieten zelf heb ik net gereden zonder 5th- wheel . geweldig heb een trap nodig om achter het stuur te komen hi hi. maar met de hele combinatie laat ik aan mijn man over die vindt het geweldig om daar mee te rijden.

gaan zo naar boven, een hike maken. De zon schijnt heerlijk en de temperatuur is bijzonder aan genaam.

Groetjes marina

• Gabriel

Te gek he.!

Ik heb een foto van m'n zoon,die toen 4 was, terwijl hij naast de pick-up staat met de vloerdorpel op de hoogte van z'n schouder (terwijl hij ook nog een beetje voor lag met groeien).!!!!!

Veel plezier en houd ons op de hoogte van de vorderingen.

Groetjes,

Gabriel.

• Kendra

veel plezier! Wij hebben sinds een aantal jaren een fifth wheel (waar we eerst een caravan hadden), maar het bevalt ons prima. Ik weet niet precies of het huren van een combinatie meer kost dan een motorhome, maar persoonlijk vind ik het ideaal dat je je fifth wheel kunt laten staan als je een dagtochtje wil maken en alleen de truck mee nemen.