Huurauto wassen?

  • bart1966

    Is het verplicht om de huurwagen eerst door de carwash te rijden of mag je hem zoals hij is terug inleveren?

  • Vin.

    Nee, dat is niet nodig

  • Ankie1

    Maar mischien wel zo netjes!

  • Willem

    Nah, je kunt hem natuurlijk zo inleveren maar als hij te vies word beschouwd door het verhuurbedrijf dan halen zij hem even voor je door de wasstraat en trekken dan het bedrag van je creditcard af. Heel simpel. En tjonge, hoe moeilijk is het om een auto/camper door een wasstraat heen te halen zeg!!! Wees blij dat je geen emmertje en sponsie hoeft te gebruiken.

    Maar ja, zal wel weer een paar dollars extra kosten denk ik zo.

  • Jet

    Nog nooit een huurauto gewassen, ook al was ie (aan de buitenkant) nog zo smerig, nooit iets van gehoord. Volgens mij verhalen ze met name extra schoonmaakkosten aan het interieur, kan me voorstellen dat als het interieur zo smerig is dat ze de bekleding van de stoelen of plafond moeten laten reinigen dat dat kostbaar is en dat ze dat verhalen. Dat geldt ook als je in de auto gerookt hebt.

  • Vin.

    Sorry hoor, wat een onzin. Stof jij ook altijd je hotelkamer af voor je je sleutel weer inlevert?

  • ikke

    Wij hebben een keer een auto gewassen ingeleverd en werd direct door de wasstraat gehaald. De laatste 5 keer nooit gewassen (en soms schaamde wij ons voor de vervuiling) maar nooit iets van vernomen. Gewoon inleveren en weg wezen.

  • eric

    Een ieder moet doen wat-ie zelf goed vind , maar wij halen ‘m altijd even door de wasstraat en/of spuiten ’m zelf even af :S

    Ik snap de vergelijking trouwens niet van Vin of we ook de hotelkamer nog even afstoffen voor we vertrekken ; wij “leven” meestal 3 tot 4 weken met zo'n auto , en proberen er net zo mee om te gaan als we met onze eigen auto omgaan. Maarre….ieder z'n meug , mij hoor je er niet over…

    Gr. Eric

    http://www.ericencarin.nl

  • Maria

    Bij veel verhuurbedrijven krijg je een gepoetste auto of camper mee, het verhuurbedrijf can campers verwacht in elk geval dat je het gehuurde in goede staat en schoon terug brengt.

    In veel gevallen krijg je een plattegrondje mee van een wasstraat vlak bij het verhuurbedrijf.

    Even schoon maken en van binnen zuigen, in totaal 45 min werk, bij het inleveren van een vuil vehicle wordt een schoonmaak toeslag in rekening gebracht

  • Cees A

    In dit topic geeft Vin al meteen het juiste antwoord: Bij inleveren van een huurauto is wassen niet verplicht.

    Je mag de auto dus vuil en stoffig inleveren.