5th-Wheel

• marina

Hoi Gabriel,

Misschien heb je het al gelezen maar inmiddels zijn wij weer terug na 4 weken genieten. Vooral op Vancouver Island hebben wij de mogelijkheid van het gebruik omtrent de 5th-Wheel optimaal gebruikt. Bij Nanaimo hebben wij een camping gezocht en vandaaruit alleen met de truck dagtrips gereden. Dit is super goed bevallen. Vooral dan merk je het brandstof gebruik maar ook het gemak van een losse truck.

In het begin moesten wij ff wennen om dan wat snoepjes, fruit of koekjes mee de auto in te nemen, met de camper kan je dat gewoon even tussendoor pakken.

Verder hebben wij ons afgevraagd zullen wij de volgende keer weer een camper nemen of weer voor deze combinatie gaan. Wij kiezen dan voor het laatste je bent vooral op locatie veel mobieler en gaat makkelijker ergens naar toe.

Verder vond mijn man het rijden in de bergen, voornamelijk de weg tussen Whistler en Lillooet, veiliger rijden omdat je over veel meer remmen beschikt.. Hier gebruikte hij ook de versnelling bij extreme afdalingen en niet de automaat. Zodat de hele combinatie op de motor kon afremmen.

De hele combinatie was 41 feet, of te wel 16 meter wat wel prijzig was voor de ferry's. Wij hebben 4 overtochten gemaakt wat dan eigenlijk toch duurder uitviel maar het gebruik van een circle-pas was een goed alternatief.

De Dodge-Ram was een geweldige auto om in te rijden.

Wij hebben ook gemerkt dat na 2-3 keer afkoppelen het ons heel gemakkelijk afging en wij er een handigheid in kregen met 10 minuten hadden wij de hele combinatie weer rijklaar. Dus hebben wij de auto er niet aan laten zitten maar altijd los gekoppeld.

Wij kijken terug op een geweldige nieuwe ervaring en wie weet een volgende keer weer. Voorlopig zit het er niet meer in een vakantie naar Canada, zijn nu weer 2 jaren achtereen geweest. Voor jou en je gezin een hele mooie zomer toegewenst en ik vond het leuk om samen de ervaringen uit te wisselen.

Groetjes Marina

• Gabriel

Hallo Marina,

leuk om dit stukje toch nog even te lezen.

Ben een tijdje niet meer zo actief aan het lezen geweest op dit forum en zit nu in de “natte” voortent van m'n caravan op een camping in Bergeijk dit stukje te lezen.

Helaas hebben we de afgelopen 4 “gewone vakantie's” altijd slecht weer gehad en gisteren hebben we dan ook besloten om volgend jaar weer verder weg te gaan.

Misschien 3 weken Vancouver Island met “gewone” auto en tent,afgewisseld met B&B's of motels (ach we zien wel en het is nog ver weg).

Mooi dat het jullie zo goed bevallen is met de 5th.wheel en inderdaad wordt je er steeds handiger in samen.

Groetjes,

Gabriel.

P.s.

Staan er toevallig ergens foto's online?

• Marina

Hoi Gabriel,

Jammer dat jullie zulk slecht weer hebben gehad de afgelopen dagen, ietsje beter weer op komst??

Een beetje denk ik…

Ja helemaal nu wij terug kijken is dit voor ons echt de ultieme manier van reizen. Wij gaan de volgende keer weer met de 5th-Wheel..

En weet je wat nog erger is onze vrienden zijn ook helemaal verslaaft geraakt aan deze manier van reizen.

Je bent toch iets mobieler dan met een camper..

En de huurprijs maakt niets uit het is net zo duur.

Wat fijn om te horen dat jullie er ook weer over denken volgend jaar te gaan.

Mochten jullie er toch over denken om een 5th-wheel te huren kijk dan eens bij het reisbureau Travelhome op de site en dan camperverhuur bedrijf Traveland. Hier zie je 4 verschillende staan.

Foto's heb ik niet online :( en ik snap ook nog steeds niet hoe je hier een foto bij kan plaatsen kon het in de historie niet meer vinden.

Als je je mailadres geeft kan ik wat foto's sturen.

Ik hoor het wel, groetjes

Marina

• Cees A

V.w.b. het plaatsen van foto's, misschien helpt dit: http://canada.startpagina.nl/prikbord/read.php?428,13472460,13473198#msg-13473198 :)

• Marina

Hoi Cees,

Ik heb het geprobeerd, maar de foto,s zijn te groot.

Gr. Marina.

• Gabriel

Hallo Marina,

ik wil je graag een privéberichtje sturen met m'n email-adres maar dit lukt niet.

Heb je in jouw account een emailadres ingevuld?

Groetjes,

Gabriel.

• RoyD

Welk rijbewijs heb je nodig voor zo'n combinatie? ( alleen B of moet er ook een E achter?)

Gr. Roy

• arnold

Hallo,

Je gelooft het niet,maar alleen een B is voldoende.

En het rijdt heerlijk, en je bent zo vrij als een vogeltje.

Arnold

• Arnold

He RoyD,

Als je er wat over wil weten je zegt het maar.

Gr Arnold

• RoyD

Bedankt voor de info Arnold.

Ik heb wel ervaring met een aanhanger/caravan/paarden trailer maar dit is een toch wat grotere combinatie en sta er wel van te kijken dat je geen E nodig hebt. But good for me want die E heb ik niet op mijn rijbewijs staan :-D

Ik ben me nog aan het oriënteren, we hebben nog geen echte datum laat staan iets geboekt. Maar we willen graag in 2012 of 2013 naar Canada (west kant) en misschien wel een stukje US mee pakken.

Voorlopig lees ik dus regelmatig mee hier en leuke ideeën of tips zet ik in een document :-)

Mocht ik nog specifieke vragen hebben over zo'n 5th wheel dan weet ik je te vinden.

Gr. Roy